Lagom kallt och fortsatt sol i dag. Bara minus 19 nu...

Läste Erlend Loe alldeles för länge i natt. Somnade och vaknade i olika omgångar. Vaknade inte på grund av boken, men varje gång jag vaknade så ville jag läsa vidare.  Läste sista gången vid fyratiden i morse.

Och sov sedan till tiotiden på förmiddagen. Den första tanke jag fick när jag vaknade var hur mycket jag missat att läsa i boken genom att sova länge.
Men å andra sidan känns det ganska jättekul. Nu har jag ju samlat läsning och funderingar på hög. Nu har jag ett par timmar extra läsnöje att se fram emot.

Tiden är ett konstigt begrepp som både Erling och Einstein funderat över.
 
Jag fick också ett trevligt mail från Alf i Norge. Han bifogade lite material om Erlend Loen. Ett urklipp från ett elevarbete på skolan...

Bokutgivelser

2001: Fakta om Finland
1999: L
1998: Oversettelse av "Sa terapeuten min" (Hal Sirowitz)
1997: Oversettelse av "Sa Mor" (Hal Sirowitz)
1996: Naiv Super.
1996: Den store røde hunden
1995: Kurt blir grusom
1994: Fisken
1994: Maria & José                                                                                       
1993: Tatt av kvinnen


Filmmanus

2000: Detektor
1999: Latex (miniserie på NRK)
1995: Moonchild (kortfilm på Den Danske Filmskole)
1995: Jacobs liste (opplysningsfiksjonsfilm om klamydia, laget for dansk helsevesen)


Jag konstaterar att jag har mer att läsa av Erlend Loe, men några av de senare som jag läst saknas i listan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0