Trevligt besök hos Arne och Angela.

I dubbel bemärkelse.
Tittade in för att lämna över utskrifter på bilderna idag och där fanns redan Maj och Allan på plats.

Angela tog en bild där vi satt och fikade i soffan


Jag blev kvar i ett par timmar efter att Maj och Allan åkt hem, och vi pratade klimat och vi pratade olika viner.
Jag hade nämligen sett ett intressant matprogram på TV några timmar tidigare som förenklade förståelsen för varför ett visst vin kan smaka så olika till olika mat. Hemligheten är balansen mellan syrligt och sött. Mer tänker jag inte avslöja...

Angela har testat en ny snapskrydda också. Vitlökssnaps. Kul. Jag fick med mig några små 2 cl flaskor hem.
Dom kan man använda för att krydda vanlig snaps med. Går ju att dricka som den är om man gillar vitlök, men bör nog användas droppvis i vanlig okryddad snaps. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0