Problemet med kameran är löst?

Kameran har ju en längre tid lurat mig med suddiga bilder blandat med skarpa på ett outgrundligt sätt.

Men den senaste tiden har jag studerat klimat och meteorologi för att förstå mer om den pågående debatten.
Och då började jag tänka på fuktig luft. Är det varmt syns inte fukten. Är det kallt bildas dimma eller moln.

Kanske jag har fukt i optiken på kameran?  Inte konstigt i så fall eftersom den har varit med i ösregn på golfbanan och i skidbackar med snö i fickan någon gång...

Jag har tidigare reparerat en heldöd mobiltelefon genom att värma den lite försiktig på en ljummen spisplatta. Inte bara en gång, två eller tre tror jag.

Jag berättade om problemet för min syster som föreslog en hårtork. Men jag har ingen hårtork.

Nåja, jag håller ju på med att hjälpa Arne G att ta bilder på några av hans nya målningar och Angela har nog hårtork...

Mycket riktigt
 
Behöver du den stora eller den lilla, frågade Angela. Jag valde den lilla.

Och det fungerade!

Några exempel på Arnes senaste





Kul att bilderna blir skarpa igen. Jag tror jag får köpa mig en hårtork...

Sens moral:  Det lönar sig att försöka förstå klimatdebatten.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag känner en kille som resonerade "ungefär" som du. Han hade en mer än lovligt fuktig mobiltelefon av nyare modell. Den försökte han torka i microvågsugnen av alla ställen. Det fungerade inte! Men fina gnistor och en del rök blev det:-)

2009-12-02 @ 09:37:10
URL: http://www.gardsio.se/minblogg.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0