Äntligen!

Så brukade Gert Fylking ropa när man meddelat vem som fått Nobelpriset i litteratur.

"Bättre sent än aldrig" utropar jag tyst för mig sjäv när det nya försöket till destinationsmarknadsföring presenterades idag på Idre Kulturhus.

Inte för att det är värt ett Nobelpris, men ett stort steg framåt för turismen i den här delen av landet kan det bli.

idre.se ska nu bli det nya och samlande varumärket.

Ett 30-tal åhörare när Jocke inledde.

Efter att ha redogjort lite kort för bakgrunden och presenterat projketledaren Micke Nyberg så fick vi höra vad det handlade om av Mick själv.


Det handlar om bättre paketering, mer samarbete och ett gemensamt ansikte utåt för att främst kunna nå en större exportmarknad och konkurrera med andra duktiga destinationer.



Målet är att bilda ett gemensamt säljbolag, och att öka tydligheten som en intressant destination i Dalarna i Sverige.

När det gäller nuvarande splittrade bild med olika hemsidor och olika trycksaker så menade man att det finns en stor fördel med en gemensam portal med lättbokade paket på internet, men när det gäller trycksaker är marknaden fri, så det kan fortsatt komma att finnas olika entreprenörer som "säljer" företagen och upplevelserna på destinationen på sitt sätt.
Men bara om företagarna väljer att annonsera i flera olika trycksaker så klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0