Slutrunda i KM idag i underbart väder.

Småregnade lite lätt i samband med prisutdelningen, men annars hade vi bara sol och vindstilla hela dagen. 

Jag hade ju på känn att jag gick i en vinnarboll igår med Påhl och Robert, men efter min usla golf så fick jag spela i en annan boll idag. Men det visade sig också vara en vinnarboll -  i poängbogeyn...


Dennis bor i Västerås och tog grönt kort i Idre nu i sommar. Snygg sving och han nådde nästan alla hål på rätt antal slag. Egentligen singelhandikappare alltså, men visst är det kul att det går fort för nybörjare inom golfen som har talang. Och många poäng blir det.

Dennis vann poängbogeytävlingen med sina 82 poäng efter två rundor.
Och Alf  J spöade mig med ett slag i scratchtävlingen och med en poäng i bogeytävlingen.

Dennis och Alf på tee till hål sex. Jag tvingade dom att ta av golfkepsarna för att slippa konstiga skuggor i ansiktet...

På hål nio i bunkerna förstörde Alf sin golfdag, men vann ändå över mig

Första läget i bunkern var inte kul, men Alf bör nog träna bunkerslag... hade han hanterat den bunkern enklare så hade han spöat mig med betydligt fler än ett slag... ;-)

Påhl vann KM och Dennis vann Poängbogeytävlingen. Marja vann damtävlingen för andra året.

Bild på Påhls segerputt på hål arton, men jag tror att han hade råd att tvåputta därifrån och vinna ändå.


Fler bilder från prisutdelningen kommer inom kort.
När jag hittat dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0