Prisutdelning på KM

Vi hade en hel del publik..

En snygg rovfågel surfade över hål artons green.

Den vek ihop vingarna för en störtdykning en gång, men ångrade sig snabbt och steg snabbt femtio eller hundra meter högre utan att flaxa med vingarna...
.. bra termik över hål arton alltså...

När Påhl klev av artons green så visste han att han vunnit...


Och det förvånade mig inte. Han har bra klipp och ett jättehärligt psyke för golf. 

Men jag undrar vad det var för fågel? Ingen Ejder i alla fall.  Men Anders och Christina var där för att umgås med kompisar.

Undrar hur länge det dröjer innan dom börjar med golf...

Jag tog en bild på de tre vinnarna innan det var dags för officiell prisutdelning

Dennis poängmästare, Marja vann KM för damer för andra året i rad och Påhl får en snygg och välförtjänt plakett som klubbmästare utanför luckan på kanslijobbet.

Påhls bror Jon hälsade på och såg cool ut med snygga och trevvliga tjejer i sällskap.


Tina och yster son var också på plats...


Jag tog också några bilder vid prisutdelningen. Vi hade publik...

Nu börjar det snart....


Eva kom från Mörkret och tog tredjeplatsen i damernas KM. Skriver lite mer om Eva i ett senare inlägg.


Kerstin blev tvåa och lovade Skalman en extra rejäl kram som tävlingsledare. Och Skalman tog chansen, men vad han viskade tänker jag inte berätta - eftersom jag inte hörde... ;-)

 
Och Marja vann KM för damer i år igen. Duktig tjej. Och trevlig men än så länge kortare än Skalman.

Dennis vann pängtävlingen och ni har sett honom i ett tidigare inlägg.

Påhl vann KM för herrar före Torbjörn och Robert.
Jag visste att jag fick i en bra boll igår.

Påhl höll ett vackert och kort segertal.


Jag gjorde en uppryckning i det härliga vädret och gick första nio på 46 slag... men normalsämre efter det...
Grymt jobbigt med vit tee i rondellen på hål tio. Men det är mest ett psykologiskt hinder. Precis som på hål sju, tolv och fjorton. Övriga hål har ingen vit tee som skrämmer. Hål tre är lite längre men inte skrämmmande längre.

Och på Knappgårdens hål sexton blev det ingen Eagle, Birdie ellr Par trots att det var tävling med några av klubbens bästa golfare som gick i min boll. Ingen Champagne, inget vin och inte ens en endaste öl.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fågeln är en korp. Det finns gott om dom nu. Dom är fridlysta trots att dom dödar allt dom kommer åt.

2009-08-23 @ 22:50:24
Postat av: Uffe

Tack för upplysningen!

Trots att det inte blev lika spännande som om det hade varit en större och mer sällsynt rovfågel...

men den seglade vackert...

2009-08-23 @ 23:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0