Pernilla Wiberg Open

Pernilla var där med sonen Axel för att träna lite golf och ta hand om prisutdelningen.



Jag hann tyvärr inte vara med på prisutdelningen eftersom jag var sugen på revansch på banan och mig själv efter en usel runda. Gick alltså 36 hål idag.
Jag kanske kan visa bilder från prisutdelningen vid ett senare tillfälle eftersom en av killarna från Kristinehamn erbjöd sig att fotografera och maila bilder. 

Men jag fick annat att fotografera. Vi hade pris för "Närmast hål" på hål tre. Jag gick i tredje boll och i bollen bakom oss såg vi en boll som såg uta att bli väldigt nära... den rullar i hål !!!!

Bollen fastnade i kläm mellan hålkant och flagga. Hålad av en vindpust när flaggan vickade.

Här är en bild på Ing-Britt från Orust som gjorde det.


Och givetvis blev det Champagne för alla i bollen.

Håkan, Ing-Britt, Stefan och Jörgen firar.

Sällskapet i min boll finns på bild här

Mårten från kristinehamn, Peter från Leksand och vår egen Gunnar.
Det blev varken Champagne, Vin eller Öl på hål sexton. Knappgårdens specialpris för de som spelar i sällskap med mig eller Nigel.

Resultatlista från tävlingen finns här.

Jag gick efter tävlingen och en bit mat ut och spelade arton hål till med Gunnar för att vi ville revanschera oss.

Det började med att jag fick ett ovanligt knepigt läge i skogen redan på hål ett. Jag trodde att jag besökt varje kvadratmeter av besvärligheter på det hålet tidigare, men det här var okänd mark för mig.

Det är ingen lös pinne utan en rot ovan mark. Jag fick droppa i skogen. Minns inte när det hände sist...

Gunnar gjorde 36 poäng (en Birdie) och jag gjorde 30 poäng...

Och det var en härlig dag i underbart väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0