Minus 2 i morse och sol, men regn på eftermiddagen...

Men en rackarns kul golfdag.

Jag fick lift till banan med Bettan och var där medan solen värmde på förmiddagen.

Engerdalsklubben (klubben i klubben) hade sitt årliga mästerskap idag.

 
Vi har alltså många medlemmar från Engerdal i Norge som har ett eget mästerskap före vårt KM som äger rum nästa helg.

Jag vet inte hur det gick eftersom dom var på banan när jag kom och jag var på banan när dom avslutade.

I väntan på min startid åt jag en läcker macka med stekt ägg och bacon och träffade bekanta.

Bland annat det här gänget från Gagnef som jag träffat i samband med Stråkens tävlingar genom åren.

Stefan, Leif, Kenneth och Lasse samtalar med Kina.

Jag träffade också Jan-Erik och Nicklas som hade fått sällskap av Ann-Britt och Tommy från Sala GK.
Nicklas hade tydligen fått fart på svingen efter sitt långa uppehåll och våra träningsrundor. Kul.

Ann-Britt och Tommy träffade jag några gånger igår när jag var Banvärd och dom hade hamnat som en tvåboll efter några fyrbollar ledda av en långsamm boll som jag fick hjälpa lite då och då med tempot....

Idag jobbade Lars T och Skalman som Banvärdar och Skalman fixade en smart lösning på problemet när alla golfbilar var uthyrda. Han röjde lite avbrutna eller älgtuggade kvistar och grenar kring ettans tee och fick låna Mulan resten av passet.

Fiffigt Skalman! Men vi hade en ovanligt bullrande Banvärd idag alltså...

Jag fick också känna på en av Nisses häftiga kameror.

Den var tung. Inget man stoppar i bagen under en golfrunda.

Snart dök Angela, Ann och Jan upp samtidigt som molntäcket började tätna efter en solig förmiddag.

När vi var på hål fyras tee fick vi se ett snyggt inspel på hål tre. Jag sprang naturligtvis ner med kameran.
Nära Hole in One. En decimeter bakom hål och tre centimeter vid sidan!

Det var Mayvi från Roslagens GK som var så nära...

Vi spelade som vanligt flera tävlingar i en.

Bästboll damer mot herrar, Bästboll Match bortalag mot hemmalag, individuell Poängbogey och Köpenhamnare.

Jag spelade dåligt och försökte hitta ytterligare någon spelform där jag skulle kunna få vara med och vinna, men lyckades inte... ;-)

Resultatet från de olika tävlingarna kan ännu inte offentliggöras mer än i ett fall:


Angela höjer segrarnas armar och försöker se ledsen ut. Bortalaget Ann och Jan vann alltså med 3/2 efter Anns insats på hål sexton.

Där finns ju kul belöningar att hämta för Eagle, Birdie eller Par för de som spelar med Nigel eller mig.
Knappgården sponsrar hålet och Nigel har förskotterat mig för eventuella omkostnader.

Ann hade det här slaget för fyra glas vin...

Nej bollen gick inte i hål, men hon träffade green och fick en svår parputt. Blev alltså inte ens en öl...

Imorgon blir det nya chanser. Då ska jag lugna ner svingen och försöka låta bli att duffa min lobbwedge. En slice med Drivern kan jag stå ut med, men att duffa en lobb på femtio meter så att bollen stannar trettio meter kort är grymt äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0