Golf med Erling och Alf och kärt besök på banan...

Jag spelade först arton hål med Erling som haft golfuppehåll i många dagar.
Erling vilar på balkongen vid hål sjutton eftersom vi har folk på green

Erling och jag brukar ha jämna matcher som oftast avgörs först på sista hålet. Idag vann jag med 6/5...
Men då hade jag ju värmt upp med 54 hål i helgen och Erling hade pysslat hemma och slappat i TV-soffan med VM i någon annan konstig idrott... ;-)

Efter vår runda dök Alf upp och ville spela nio hål. Och det gjorde vi, men först var vi publik när Ann, Jan, Angela och Ove spelade in på hål arton.

Ove är alltså på besök i några dagar.

Arne och Vicky var också där


Så kommer dom då äntligen... kors vilken tid det tog. Och dom brukar ju alltid hålla bollen på den gröna delen av banan och slippa spilla tid på att leta bollar.

Jag står bakom green med teleobjektiv och väntar på att få fotografera några snygga inspel. Inte därifrån, men lite längre fram.

Ove skickade upp en boll precis på flaggan men hamnade på foregreen bakom hålet.

När Jan skulle lobba in från fyrtiotiosju meter brant uppför ställde jag mig på green för att få en bra bild. 
Jan tyckte först att jag skulle flytta mig, men jag stod ju inte i flagglinjen, och dessutom litade jag på Jans förmåga.
Och skulle hinna ducka för en miss.

Bilden blev suddig men svingen och slaget var underbart att se...

Nästan i hål. Efter ett slag i den klassen bör man skänka en putt på trettionio centimeter...

Oves utförsputt var inte att leka med...



Bra putt men lite för kort och en decimeter fel linje. Men utmärkt med tanke på den luriga utförslutningen från vänster till höger...

Därefter blev det kramkalas




Efter den uppvisningen gick jag nio hål med Alf.

Alf vann men en poäng efter att jag hade chans att utjämna till lika på hål nio.
Räknat som matchspel så delade vi.

Och jag fick ett nytt hål att sätta upp på Eclecticen i Ordovicium Cup när jag spelade med Erling tidigare.

Nu har jag fem Par och två Birdie på första nio... men bara två Par och resten Bogey på sista nio. Där finns det mycket att förbättra...

Och fortfarande inga priser på hål sexton. Knappgårdens belöning för Eagle, Birdie eller Par vid spel i samma boll som Nigel eller mig är fortfarande inte utdelat trots att jag gick med två rundor i lördags med Påhl och Robert som kom etta repsektive trea på KM... men igår hade Påhl en Birdieputt som rundade hålkanten. Men det blev Par.
Och eftersom jag då spelade i en annan boll så blev det ingen öl till Påhl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0