Två rundor KM med blandat väder...

Jag spelade med två duktiga gutar, Robert och Påhl. Rena drömlottningen för mig, men jag lyckades inte gå under 100 slag på första rundan.

Våra resultat efter 18 hål såg ut så här:

Robert gick bäst i förhållande till sitt hcp och hade 33 poäng, men Påhl ledde scratch-tävlingen...

Kul killar med ett trevligt golfhumör.


I matpausen efter den första rundan träffade jag två trevliga golfare som jag träffat varje dag en senaste veckan men aldrig spelat med.

Rolf med sonen Henrik som fiskat och spelat golf i en vecka för tredje eller fjärde året i Idre.
Rolf är medlem i Norrköpings GK och Henrik i Gustavsviks GK (Örebro där min syster bor).
Idag fick pappa storstryk och båda har sänkt sitt hcp under veckan...
Hoppas få spela med herrarna nästa år.

Men det hände mer under matpausen. Påhl och Kina fick en blomma av barnmorskorna som hade en tävling igår.

Cecilia till vänster vann barnmorskegolfen och kvinnan i rutigt kunde inte spela på grund av ett tillfälligt problem som krävde krycka.

Och Påhls bror Jon dök upp.

Jon jobbar sedan några år på Hooks GK och är medlem där. Kan därför inte spela KM i Idre.
Och tur är väl det för brorsan eftersom han troligen hade sopat banan med honom och alla andra...

Sista rundan för dagen gick sämre än den första för alla tre i vår boll. Och vi hamnade snabbt i kön bakom alla gästspelare som gått ut efter tävlingen. Men då fick vi ju träffa fler tävlande på något hål.

Putte, Micke och Lars gick i bollen före oss och väntar här på att nians fairway ska bli ledig samtidigt som det kommer en av dagens många regnskurar.

På hål tretton slutade den fjärde eller femte regnskuren och solen skapade en vacker regnbåge över hål tolv och tomtområdet uppe i skogen.


Imorgon ska jag försöka spela bättre golf, men mitt mål att klara KM på under 300 slag får finnas kvar som ett mål nästa år....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0