Påskmiddag i går och skargolf i dag

Jag var bjuden på trevlig påskmiddag med bland annat en del Rumänska specialitéer som Angela gjort i ordning.
Hon hade målat var sitt fantastiskt vackert påskägg med hjälp av lök, dill och persilja.

Tyvärr blev bilden på det läckert dukade bordet suddig...

Vi "knackade" ägg med varandra också enligt rumänsk tradition och Arne vann.

En läcker dessert fick jag i alla fall en skarp bild på


Därefter diskade Arne och Angela fixade kaffe


Och stackars Vicky började bli orolig på grund av allt påsksmällande...

Vi avrundade kvällen med några rundor femkortspoker där jag tror att alla vann utom jag...

I morse var det fyra grader kallt, så Erling och jag for till golfbanan vid halv nio. Läge för skargolf...

Och mycket riktigt, skaren bar både gubbar och bollar.

Erling spelade på en röd boll som gav bra kontrast mot snön. Jag spelade en gul, och den var lite svårare att se mot det vita på långt håll.


Vi spelade hål 10 först och därefter hål 12 tre gånger.


Vi tog också en liten promenad upp till ettans tee för att se var hotellet är utstakat.
På hål artons green kunde vi se på flaggan att snötäcket är straxt under 3 decimeter nu.


Och många käppar för hotellet såg vi. Oj vad enormt stort det blir.

Men skaren bar inte riktigt uppe på höjden vid hotelltomten så det blev en hel del snö i skorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0