Spelade med Gerda och Lasse från Hamar idag

Det var en hård match idag men när jag skulle ta mina bilder från rundan så började det regna tunt, tätt och ihärdigt.

Därför visar jag en härlig bild på två mysiga golfare från oktober förra året. Vi möttes vid hål 8.
image98
Vi spelade tillsammans för fyra eller fem år sedan, och efter det har vi aldrig spelat tillsammans. Men vi har ofta setts på banan.

Så nu idag var det dags igen! Vi spelade Köpenhamnare och tävlade givetvis också om att bli bäst i förhållande till vårt eget handikapp.

Lasse och jag ledde stort över Gerda efter nio hål. Men efter hål 10 lossnade det för Gerda.

Gerda gjorde 22 poäng på de sista åtta hålen!

Vilket innebar att Gerda kom ikapp och nästan vann Köpenhamnaren ensam. Nu delade hon och jag den tävlingen och jag vann poängbogeyn med en poäng före Gerda. Lasse blev förmodligen så fascinerad över Gerdas spel på de sista åtta hålen att han tappade lite fokus på sitt eget... :-) Men Lasse passerade gränsen för blå siffror i statistiken (enligt Jan).

Det blir en ny runda imorgon, och då kanske vi kan spela en komplicerad landskamp om Nigel har möjlighet att ställa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0