Ny fråga till Vägverket

"Hej Harry

Tack för svar.

Men du svarade inte på frågan om det var kritik från plogbilsförarna eller trafikanterna som fick Vägverket att återinföra reflexer.

Vänliga hälsningar

Ulf B i Idre"

***
Jag kände mig tvingad att skicka ett nytt mail eftersom jag inte fick svar på mina frågor.

Dessutom tyckte jag att de klarblå käpparna med tydliga reflexer var ett utmärkt hjälpmedel för att öka trafiksäkerheten under mörka höstkvällar och vintertid.

Jag har vid minst tre tillfällen de senaste åren sett älgar på vägen i rättan tid tack var att de passerat reflexer som blivit skymda och slocknat... utan reflexer då så kanske minst en älg hade blivit lemlästad. Och jag hade inte haft en chans att engagera mig i ärendet idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0