Nio hål blev det...

Solen kom och gick och blåsten kom och gick. Och luften blev kallare.

Och det blev tröttsamt långsamt och småfrusen efter fem hål... mitt banvärdsschema räckte inte till, men jag tippar på över fem och en halv timme om vi som gick långt bak i kön hade fortsatt att spela. Med tanke på gästgängets strategiskt placerade öl och kaffestation vid halvvägshuset, så kanske det blev uppemot sex timmar. Det "tankstället" kan ju utnyttjas både före hål 5, före hål 8 och efter hål 15...

Visst är det roligt att det kommer stora grupper som har tävling och egna arrangemang på banan, men då tycker jag att dom ska få köpa ett antal tomma tider efter sin egen tävling. En stoppboll efter tävlingen går alltså ut först  20 eller 30 minuter senare. Om det nu räcker...

Ann, Jan och jag gick bara nio hål och spelade ganska dåligt. Även efter vår måttstock. Ann och Jan tog en paus för att fortsätta senare och jag åkte hem för att chansa på en ledig tvättid. Och jag vann matchen om tvättstugan!

Det roligaste som hände under rundan var att vi fick en nära inblick i ett länge efterlängtat byggprojekt vid röd tee på hål 6
Damerna som sällan spelar från gul tee har länge klagat på att vissa röda teen är ojämna.
Vi karlar som är riktiga män peggar upp i vad som helst, eftersom vi är vana att spela i både skog, träsk och snår  ;-) 

John och Robert tog en skön paus när vi kom, eftersom dom förstod att det var dags för posering. Och banarbetare i arbete är ju bara ett störande inslag i den avkopplande golfmiljön :-)

Stort jobb och duktiga killar! En blandning mellan ihärdigt handarbete och finurligt utnyttjande av antika maskiner. Jag tror att dom gillar sitt jobb på Sveriges vackraste golfbana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0