Golf med Erling, Agneta och Angela idag

Vi tävlade som vanligt - d v s Köpenhamnare, Bästboll match mellan herrar och damer och naturligtvis individuell Poängbogey.

Jag startade med 18 poäng på de första nio hålen och trodde att jag hade lyckats bevara formen från igår... men så var det inte. Slutade på 29 poäng.

Angela vann Poängbogeyn på 30 poäng med mersmak...

På hål 7 hamnade Angela i den för tillfället torrlagda bäcken på hål 7. Torrlagd på grund av arbetet med röd tee på hål 6.

Vattenslag utan vatten alltså, och hon fick upp bollen med ett slag som hade passat i en bunker.

Efter nio hål var herrarna 3 upp i matchen.

På hål 10 hade Angela chans på ett enkelt Par. Nära Birdie på inspelet..

Agneta ser nyfiket på medan Erling promenerar till sin boll.

Och naturligtvis satt putten som den skulle. Snyggt Par!

Nu var det plötsligt bara 2 upp för herrarna...

Efter hål 11 var vi bara 1 upp...

Men så småningom vann herrarna med 3 upp och 2 hål kvar att spela.

I Köpenhamnaren delade Angela och jag ledningen efter hål 13, och Agneta låg en poäng efter Erling.
Agneta spurtade och närmade sig stadigt ledarduon, som fortsatte att dela ledningen hela vägen in i mål.

Köpenhamnaren slutade alltså med delad seger mellan Angela och Ulf.

Erling startade bra med tre Par på de första sex hålen, men tappade lite på slutet av de första nio, och fick en rejäl svacka på hål 13-15. Men med tanke på hur lite han spelat på sistone så blixtrade han till ibland.

På torsdag är det mycket bokat på banan, så jag passade på att boka en fyrboll klockan 10:51 med Erling, Nigel och kanske Alf dyker upp?

Kommentarer
Postat av: alf s

Jag kommer

2008-09-15 @ 18:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0