Fullbokad vecka...

Idag slog jag en full hink bollar på ranchen för att försöka hitta en lugn sving och få lite mer längd i slagen.

Och efter att ha försökt hålla mindre krampaktigt i klubbskaftet så började det fungera. Löst grepp, lugn baksving och långsam vändning med bra acceleration genom bollen... det kändes osäkert först, men resultatet blev bättre och bättre.

Gick sedan nio hål ensam och slog två bollar. Gjorde 19 p på den ena bollen och 15 p på den andra. 22 p i min egen "Bästboll".

Därefter funderade jag på om jag skulle fortsätta eller åka hem, men då dök Arne och Angela upp. Spelade därför nio hål igen med dom, men den här gången från rött. Gjorde 20 poäng. Kul.

När vi var på hål 5:s tee fick jag se ett märkligt inspel på hål 7.
En boll flög mot högra greenkanten och såg ut att kunna studsa i vattnet - men bollen studsade in mot flaggan! Omöjligt?  Jag fick se att det var Erling, Jarle och Stråken som spelade, och ropade en fråga om vad som hänt. Jo det var Jarles boll som hade landat på Stråkens boll och studsat åt rätt håll. Stråkens boll for iväg tjugo meter och stannade bakom green. Återplacering förstås, men ett bra resultat för Jarle.

Imorgon blir det landskamp mellan Sverige och England/Norge. Erling och Ulf mot Nigel och Alf...

På onsdag bilbesiktning och på torsdag förberedelser för Gutgolffinalen på lördag.

Och på fredag golf i Leksand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0