Dagen blev nästan som planerat

Men nio hål golf  med Janne och Tommy fick företräde framför frågor till Vägverket om de "nya" snökäpparna (plogpinnarna).

Tommy är 81 och knatar uppför Mördarbacken som en pigg trettioåring. Imponerande (minst sagt).

Janne är i min ålder, började med golf i våras, och har ett jäkla klipp i tillslaget och bollen flyger lååångt. Ibland även rakt. Men han puttar ungefär som att det inte är lönt att bry sig.. ;-) Men han visar aldrig sura miner för det.

Lite fotografering av tomtområdet på Häggberget han jag också med. Området ligger på höjden ovanför Idregården, precis före infarten till Idre.

Där uppe på höjden har det sålts ett antal tomter. Ser inte mycket ut för världen från den här vinkeln, men det är högt och med härlig utsikt över Idresjön och höjderna på andra sidan.

Till höger om vägen ligger Idre Camping


Där passade jag också på att ta en bild av mitt spänstiga transportmedel de senaste veckorna. I väntan på att jag ska besiktiga min pigga SAAB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0