Blåsig golf idag

Men mest sol och ganska behagligt höstväder trots vinden.

Jan-Erik K och jag var hemmalag, och Jan-Erik J och Birger J var bortalag.

Vi spelade Bästboll Match och Bästboll, men vi spelade också individuell Köpenhamnare, Poängbogey och Slaggolf.
Slaggolfen gällde pengar och var uppdelad i tre delar. Tjugo kronor för första nio, tjugo för sista nio och tjugo för totalen.
Som mest kunde man alltså förlora 60 kronor eller vinna 180 kr.

På hål 13 kunde jag inte låta bli att plocka fram kameran.

Vi letar efter Jan-Erik K´s drive som gick ganska snett och väldigt högt...

Så småningom hittade vi den i ett knepigt läge.


Men Jan-Erik testade mitt bakåtslag och fick ut bollen till fairwaykanten.


En annan Jan-Erik fick också ett knepigt läge på samma hål.


Men att droppa existerar inte för en riktig golfare...


Det må kosta ett klubbskaft - bollen ska ut på fairway.


Och visst gick det bra! Och varken björken eller klubban fick en skråma..

Bortalagets Birger spelade suverän golf. Han gick runt på 91 slag och 39 poäng!
Bortalagets Jan-Erik J gjorde en enkel Birdie för 5 poäng på hål 8 - banans svåraste hål. Han gjorde även en Birdie på hål 11 - banans lättaste hål. Nio poäng på två hål...

Behöver jag redovisa vilket lag som vann de båda lagtävlingarna och vem som vann Köpenhamnaren? Knappast.

Men jag kom tvåa i Köpenhamnaren och fick dela prispotten för de sista nio med Birger i spelet om pengar. Och jag blev tvåa i Poängbogeyn efter en dålig start på en kul golfrunda med kul kompisar i härligt väder.

****
Såg att väderbilden från SVT har försvunnit från mitt förra inlägg. Beror nog på att jag kopierade och klistrade in bilden direkt i bloggen. Och när SVT uppdaterar så finns den inte mer, men det spelar ju ingen roll nu i efterhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0