Banvärdsmästare 2008

Nej det är inte felstavat, och något världsmästerskap handlade det verkligen inte om.

En stor del av Idrefjällens golfklubbs Banvärdar besökte Leksands golfklubb för att utse årets mästare.

Vi spelade också en informell tävling mellan Idre och Särna eftersom Banvärdarna har olika hemvist.
Eftersom vi spelade Bästboll och Särna hade fyra spelare och Idre bara tre, så löste vi det genom att Särna enligt ett rullande schema fick räkna bort en spelares resultat hela tiden. Men vad hjälpte det. När ni ser placeringarna i den individuella tävlingen förstår ni hur den matchen slutade.

Jesper i Idrelaget hade chans att bjuda på ett väldigt spektakulärt vattenslag på hål 16...

Bollen bara synlig straxt under vattenytan och en normal stans omöjlig. Jag höll på att tippa i när jag skulle ta närbilden.


Men Jesper svingade igenom rejält och kikade nyfiket efter bollen.

Vad händer om man tittar upp för tidigt? Man toppar bollen.
Vad händer om man toppar en boll som ligger i marvatten?


Bollen blev kvar, men lite av ytvattnet skvätte iväg och bildade små ringar på vattnet.

Men det var ett tappert försök och en kul inbjudan till fotografering som Jesper bjöd på.

Efter avslutad tävling på en trevlig golfbana med seg ruff (något som vi tack och lov saknar i Idre), så käkade vi och gick igenom resultatet av golfen.

Kerstin blev årets Banvärdsmästarinna och hon vann ganska överlägset.


Classe, Kerstin med pokalen och Lars.

Övriga placeringar framgår av den här bilden:

Uffebloggaren knep en framskjuten femteplats..

Men vi hade bra väder, trevligt sällskap och en bana som väcker mina hämndkänslor. Under första nio hålen tror jag att jag spelade varje slag på gräs. Men det var liksom fel sorts gräs varje gång... man ska inte vara i ruffen. Man ska vara på den kortklippta delen av banan.

Den banan måste jag besöka igen och visa att jag kan spela hyfsad golf ibland. Idag kände jag mig förnedrad av banan - och blev därför hämndlysten  ;-)

Imorgon är det final i Gut- och Jentgolfen på hemmabanan. Kanske jag kan svinga golfklubborna mindre krampaktigt då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0