47 poäng idag...

Jag cyklade ut till banan för att överlämna priset till min spelkompis från tävlingen igår.

Tänkte inte spela, men väl på plats så blev jag sugen. Eftersom ingen spelkompis dök upp i tid så gick jag ut själv i en lucka efter några fyrbollar.

Eftersom det var gott om tid så spelade jag två bollar. Bästboll med mig själv alltså. En Titleist och en Pinnacle.

Och det var en kul upplevelse. Toppformen infann sig tydligen en dag för sent...;-)

Titleist gjorde 18 poäng på första nio och Pinnacle gjorde 19. Bästbollen landade på 24 poäng efter nio hål...

Jobbet med röd tee på hål 6 går framåt


Tjusig trappa ner till dricksvattnet i fjällbäcken.

Men trädgårdsplattorna passar inte in... jag förstår det praktiska, men det känns fel...

Det slutade med 41 poäng i den ena bollen och 29 på den andra. 47 poäng i bästbollen.. Kul och avslappnad runda med två bollar och en gubbe .

Men även om man spelar ensam så träffar man ju andra golfare på banan. Till exempel vid hål 11 och 14.

Först dök Arne, Astrid, Pipa och Gunnar upp på hål 11 medan jag väntade på att Annie, Helge, Lisbeth och Björn skulle putta färdigt på hål 14.


Arne skickar skickligt iväg bollen..


Gunnar beundrar. Kul att se Gunnar på banan igen efter problem med axeln....


Astrid är alltid glad och skrattar på ett positivt sätt. Men hur gick det nu med Arnes boll?


Pipa hade svingat loss på toan och hade kanske tackat ja till en dans.
Litet dansgolv, men bra musik på våra toaletter.

Så småningom kunde jag slå ut på hål 14 och herr Titleist rullade nästan bollen i hål! Birdien var given! Kul.

Och då kom Håkan och Ingrid från hål 10 där Håkan just gjort en Birdie.

Håkan får en lite slurk Jäger i en pytteliten flaska.Jag fick en liten slurk för att delta i firandet och som förskott på min egen Birdie på hål 14. Tack Ingrid.

Från hål 16 fick jag sällskap av två Årekvinnor. Det fanns tid till fotografering när vi väntade på hål 17.

Jag minns Anna-Lena och Annika från prisutdelningen igår eftersom dom fick hämta priser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0