27 hål idag och kul besök på banan...

Innan vi skulle gå ut idag så träffade jag på en tjej som lastade en massa kläder från Daily Sports.
Jag råkade ha på mig en väst som Daily Sports bidrog med till alla som spelade Citroen Golf Tour tidigare i år.

När jag fick höra att hon spelat på Europatouren ville jag fotografera, men hon smet undan...

Helena nånting??

Det visade sig att hon skulle spela banan lite senare med Angela, och jag tänkte då ta några bilder under deras sista nio hål. Alltså efter att Ann, Jan och jag hade spelat vår första runda. Jag såg dom på hål 2 när vi skulle slå ut på hål 9, och jag tyckte att det var en bekant Anki som gick med i bollen...

Men tyvärr hade Helena inte tid att spela 18 hål så jag missade möjligheten att få fotografera en proffsig sving. Men det var kul att höra att hon tyckte att banans finish var toppen... och att det var smalt...

Det kanske inte är helt fel att vi får så många extra slag i Idre jämfört med andra banor. Men troligen är det mer befogat för låghandikappare än för bogeyspelare...

När Ann, Jan och jag gick ut för nio nya hål kom Anki in ensam på hål 18. Jag hade inte sett fel.

Anki ringde sonen Lasse för att berätta att hon kanske skulle börja om och spela nio hål till, men han var redan på väg från Idre Fjäll för att hämta Anki till en matbit. 

Både Angela och Anki tyckte att det var en stor upplevelse att få spela med en så duktig och jättetrevlig tjej. Helena spelade från gult utan krusiduller. Hon bara peggade upp och svingade... 

Angela hade tydligen spelat lite bättre än sitt hcp under de tolv hål som de spelade tillsammans. Kul! Dessutom fick hon lite tips av Helena, så nu blir det snart en rejäl sänkning för Angela.

Ann, Jan och jag spelade också bra tycker jag. Jag försökte låta bli att spela över min förmåga, men det höll inte hela tiden. Två gånger försökte jag göra slag som normalt inte ingår i min reportoar. Och det straffade sig direkt.

Köpenhamnaren, som vi räknade fram efter att vi spelat färdigt, visade att Jan och Ulf delade med Ann tätt efter.
Poängbogeyn vann Jan på 36 poäng och jag hade 35. Ann hade 30. Helt OK golf alltså.

Vid röd tee på hål 7 jobbades det för fullt med dränering för att få bort vattnet bredvid. Grabbarna fick vila ibland och studera många mjuka svingar...


Kvinnor har ofta en mycket bättre golfsving än herrar enligt mitt tycke. I alla fall bland oss bogeyspelare.

Ann t ex:

Bra slag Ann!

Måndagar är det knattegolf. Nu skulle dom ut på banan också, men eftersom vi skulle spela nio hålt till så kunde jag bara ta några bilder vid övningsområdet.

Suddiga dessutom...

Kul att så många föräldrar är engagerade och låter sina småttingar få leka golf tidigt.




Med en rejäl baksving blir det nog jääättelångt...

Fredrik och Trond gör ett kanonjobb med de små. Men så har dom ju också ett par egna småttingar av varje sort.

Vi hörde tjoanden och skratt länge när vi gick ut på vår niohålsrunda.

Eftersom vi inte hade några bakom oss på de första nio hålen så spelade vi både individuellt på varsin boll och en scramble från bästa läge. Många bollar att hålla reda på ibland, men det blev snabbt rutin. Dock inget att rekommendera om det är folk bakom som undrar vad som pågår...

I poängbogeytävlingen vann Ann. Jan och Ulf delade andraplatsen en poäng efter. Avgjordes på nians green.

Scramblebollen landade på tre över Par. Men då hade vi en stressig start på hål 1 för att komma ur vägen för knattarna och missade Par på båda korthålen.

Men vi har ett scamblerekord att slå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0