27 hål golf idag.

Spelade först arton hål med Alf, Erling och Nigel.

Som vanligt ett antal olika tävlingar samtidigt. Men det räckte fortfarande med två scorekort för att hålla ordning på allt.
Den viktigaste tävlingen var nog Bästboll matchspel mellan Sverige och England/Norge.

"The foreigners" vann med 3/2 efter att Sverige haft 4 upp efter sex hål... men efter nio hål var vi bara 1 upp.
Efter Par och Birdie av Nigel på hål 14 och 15 så blev det plötsligt tufft för Sverige.

Vi tog en fotopaus vid tee på hål 16 för att försöka få våra "utländska" motspelare ur balans

Och det hade kanske lyckats om inte Nigel kontrat med att vilja ta en bild där vi skulle tillbedja Knappgården. ;-)

Jag ber så gott jag kan och Alf visar tummen upp. Erling hänger på klubban så att den håller på att gå av.

Sverige förlorade. England/Norge vann med 3 upp och två hål att spela.

Och "dom där andra" vann även "Lagköpenhamnaren" förstås. Och Nigel vann individuell Poängbogey på 38 poäng och naturligtvis även den individuella Köpenhamnaren..

Nigel vann allt som gick att vinna och sänkte sitt hcp. Bra spelat Nigel!.

På lördag har jag bokat in en fyrboll med Nigel och mig och lediga platser för Alf och Erling.
11:27 är tiden som gäller. Kanske revansch då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0