100:de rundan nu...

... för i år alltså. Och alla på hemmabanan.



Spelade med Ann, Jan och Alf. Jag fick en av Jans neongula bollar som minne efter matchen.
Den rackarn var svårfotograferad hemma i skinnsoffan eftersom den reflekterar ljuset så bra både från vanlig belysning och blixt.

Men den bollen kommer ingen att hitta i skogen eller i "Havet". Den stannar hemma.

Innan vi gick ut träffade jag två bekanta från snörgolfen en Midsommar för två år sedan.

Bilden är från det tillfället... men dom ska ju vara här hela veckan, så det kanske blir tillfälle att spela en runda.

Ann, Jan, Alf och Ulf spelade som vanligt ett knippe olika tävlingar.

Hemmalaget vann denna gång med 2 upp och 1 hål kvar att spela. Avgjordes alltså på hål 17.

Köpenhamnaren delade Ann och Alf.

Poängbogeyn vann Alf i hemmalaget med 31 poäng före Ann som hade 30 poäng. Jag slog mitt bottennapp från fredagens tävling med 11 poäng bättre än då (26 poäng nu alltså). Jan kom straxt efter..

Trots ett par minusgrader i morse vid sjutiden så blev det bara en förskjutning på en knapp timme i starten och vi kunde gå ut nästan som planerat.

Underbart väder idag. Riktigt klart höstväder med sol och lagom golftemperatur.

Getingarna som fick sitt nybygge raserat vid gul tee på hål 3 har börjat på ny kula. Just nu är storleken på kulan lagom för ett par getingar, på sin höjd... ungefär stor som en liten golfboll.


Ett par bilder från hål 10...

Alf tog sig fram genom ett par djärva golfslag i kanten av "Norskhålet" och Ann hukar med tanke på vilka trädrekyler som Alf har bjudit på ibland. :-)

Men den här gången gick det bra.
Så småningom låg alla på green och Alf räddade 1 poäng. Övriga gjorde 2 poäng var. Precis som en bogeyspelare ska göra.

Tre vita bollar på rad som ska puttas i hål. Jans gula boll ligger på andra sidan hålet och fick inte vara med på bild.

Sitter och tittar på scorekortet för att hitta något anmärkningvärt att skriva om, men jag hittar ingen Eagle eller Birdie. Men jag ser att Alf gjorde poäng på alla hål! Det är anmärkningsvärt. Det händer inte ofta för oss bogeyspelare!
Grattis Alf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0