Snö, regn och så småningom sol...

Det såg dystert ut på förmiddagen, men de flesta ställde upp trots regn och blötsnö.

"Lägg Åh" är en kul avslutning på golfsäsongen här i Idre med spexgolf och god mat.



Jag var där i god tid och mätte stimpvärdet på övningsgreen. Cirka 4 - 5,5 skull jag tro. Men det visade sig bli halare än så längre fram på dagen. Kanske uppåt 9 rent av....



Jag spanade in lite olika specialjippon före tävlingen....



Lerduvorna var uppspikade på rangen, och det gällde att pricka dom med en golfboll.



Många före oss hade krossat lerduvor, men vi missade alla.



Vi spelade kors och tvärs över banan i ett systematiskt mönster, och på hål 8 träffade Åse, Göran och jag på Egon som hade sällskap i bollen av Gunnel, Iris och Iris vovve.
Gunnel gjorde Eagle på hål 13 (det som kallades 17 i spelprogrammet)



Iris och Pierres lillkille var med och poserade fundersamt framför kameran.


Så kom solen. Vi slog ut med ett specialtillverkat basebollträ. Många jippon i den här golftävlingen...


Åse och Göran poserar. Mina lagkamrater.

Göran fick ett kämpigt läge nedanför stupet vid tians green men lirkade upp bollen och sig själv.


Han hade puttern med sig eftersom han var säker på att få upp bollen ur avgrunden.

Jag har minst femtio bilder från middagen och prisutdelningen, men de behöver sorteras och jag återkommer - men inte ikväll.

Tack Trond, Pierre, Bettan och Johan med flera  för ett tappert genomfört och väldigt gott arrangemang!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv Uffe för alla minnesrika bilder under sässongen,

2008-10-05 @ 04:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0