Skön golf idag

Riktigt behaglig temperatur för att vara den 21 oktober. För sex år sedan kom det några decimeter snö den 17 oktober, och från den dagen hade vi snö som låg kvar ända till våren...

Alf, Björn och jag gick ut klockan 11. En timme senare gick ett gäng damer med bl a Angela och Astrid ut och senare såg vi Tommy på banan. Nisse var också där. Förmodligen för att ta några kul bilder från en golfbana som är öppen med sommargreener i slutet av oktober...


Björn chippar nära flaggan och gör en Bogey på hål 16. Alf förbereder sig i bakgrunden. Jag slog två bollar i Havet, och övergick till att fotografera.

Vi tog en liten paus när jag fotograferade utsikten från hål 17.


Vi funderade över hur mycket fisk det finns kvar i Havet, och pratade om att det skulle vara kul med en fiskeafton med efterföljande samkväm och gemensam matlagning någon gång... på golfbanan alltså.

Björn berättade att han sett hur en fiskgjuse kalasat i Havet, och Alf berättade om en kamp mellan en fiskgjuse och en alldeles för tung fisk som han studerade hemma i Norge en gång. Till slut vann fiskgjusen...

Undrar förresten hur det stavas... har sett både fiskjuse och fiskgjuse på nätet...
 
Den här bilden hittade jag på en skolsida och där stavades den fiskgjuse, så det lär väl vara rätt.

Kommentarer
Postat av: Monica

Skoj! Minns precis när vi vi satt och åt på kvällen den 16:e på folkhögskolan då du fyllde år, det började snöa redan då. Oj vad fort tiden går har det redan gått 6 år!

2008-10-21 @ 19:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0