Lång golfpromenad...

Spelade min 124:de 18-hålsrunda idag. All golf på hemmabanan i år förutom en runda i Leksand.

Fredrik, Kina och Bettan satt och filosoferade över mitt ihärdiga golfande när jag kom, och Fredrik föreslog att jag skulle räkna ut hur långt ner i Europa man kommer på den promenaden. Han hade uppskattat att jag borde vara i Hamburg nu... (om man uppskattar promenerandet på en runda till en mil - inräknat allt vandrande fram och tillbaka på green och i skogen)

Jag kikade på Google Maps och kom fram till att jag befinner mig mellan Hamburg och Bremen. Men fågelvägen så är jag i Bonn, och en golfare går ju alltid närmaste vägen mot flaggan ;-)

Och det blir många golfslag och puttar... cirka 12 - 13 000.

Och om man räknar banans längd från tee till green så borde det ha räckt med 5 000 jänsjuor och alltså 7 - 8 000 puttar... hur kul låter det?

Många hål blir det även i livremmen under en golfsommar. Jag brukar spänna om livremmen mellan 4 och 6 hål under golfsäsongen (just nu ligger jag på 5 hål)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0