Klimatdebatten intresserar mig.

Av olika skäl så har jag intresserat mig för debatten om klimatet och hur det eventuellt kan styras av människor.

Al Gore tjänar tokmycket pengar på den debatten. Jag är inte avundsjuk. Han är en smart kille och förtjänar epitet affärssnille. .

Men jag blir lite smått ledsen när jag ser hur många som hänger på och tar chansen att tjäna pengar i kölvattnet av värmevågen efter affärssnillet. Och jag blir skeptisk till argument om katastrof och åtgärder som framförs av den mannen.

När Al Gore nyligen besökte Sverige fanns inte media på plats eftersom dom inte var välkomna. En biljett för VIP-gäster kostade 15 000 kr plus moms. Övriga intresserade fick sitta längst bak och betala flera tusen för en åhörarplats. Minns inte, men nära 4 000 kr..

Men media var alltså inte där. Måste ha varit en stor besvikelse för Al och arrangörerna. Eller en trygghet för Al Gore med tanke på allt nytt som framkommit sedan han började tjäna pengar på skräcken för katastrofer.

Maggie var där och skrev ett litet referat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0