Golf i vårvärme idag.

Alf, Björn och jag startade en kvart över elva och fick en kort regnskur över oss efter hål 1.

Vi tog fem minuter paus, och efter det drog alla moln bort och öppnade en klarblå himmel med värmande sol över hål 2.


Angela kom ifatt, och från hål 5 spelade vi tillsammans. Angela spelade bra och hade 23 poäng på första nio hålen.


På hål 8 såg det ut som att det skulle bli mulet igen så jag passade på att ta ett gruppfoto på mina trevliga golfkamrater.


Men det blev fortsatt soligt.

Alf hade kaffetermos och bjöd på kaffe och bullar. Angela bjöd på kex och Björn på mumsig chokladkaka. Jag hade knäckebröd (dom där små Wasa med ostsmet ni vet..)


Grabbarna spelade två tävlingar. Poängbogey och Köpenhamnare.

Alf tog hem rubbet och Björn blev tvåa. Min golf gick i vågor. Vi låg lika i Köpenhamnaren efter åtta hål och jag låg bra med i Poängbogeyn efter hål 15, men två bollar i "Havet" gjorde mig plötsligt trött... :-)

Imorgon blir det tydligen också bra väder. Då siktar vi på att få spela landskamp Norge/England mot Sverige. Bästboll i landskampen -  förutom Köpenhamnare och Poängbogey så klart.
Vi siktar på att starta en kvart före elva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0