Är dom skojare eller seriösa?

Hittade det här på nätet. Ett av många där Johnny Granlund eller Fliesbergs kommenteras...

"2008-07-14 22:17 | uppdaterad: 2008-07-14 22:19

Johnny planerar storskaligt ekoprojekt på Svartholmen

ÖRNSKÖLDSVIK. Affärsmannen Johnny Granlund skissar på ett storskaligt ekoprojekt för Svartholmen utanför Näske.

Det talas om ekohus, turismsatsningar och marina.

- Mina projekt brukar dra iväg och bli rätt stora. Ett liknande projektet - som även det började som en intressant idé - i Idreområdet i Dalarna handlar om miljardinvesteringar.

Svartholmen utanför Näske kan komma att exploateras av affärsmannen Johnny Granlund och fungera som en utgångspunkt för båtturism i Höga Kusten-området. Foto:Markus Sandin
Johnny Granlund är vd för Fliesbergsgruppen och verkar från södra Sverige.

Planerna som Granlund har för Svartholmen utanför Näske i Köpmanholmen är ännu på ett idéstadium.

Det är Granlund som äger marken till det högt uppskattade utflyktsmålet Hummelviks naturreservat: omkring 250 hektar skyddad skogsmark. I anslutning till detta område finns även hans 20 hektar mark på Svartholmen som nu Granlund vill exploatera, med utsikt över Fäbodviken.

- Över hela Sverige äger jag omkring 500-700 hektar av naturskyddsområden. Det är viktigt att värna om vår natur. Jag älskar Höga Kusten. Det är en fantastisk miljö och därför har jag dragit igång detta projekt med riktning mot attraktioner."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0