Träffade en trogen bloggläsare på byn idag

Hon frågade om jag varit bortrest eftersom det inte var något nytt att läsa idag :-)

Men det har sina förklaringar.

Jag har de senaste dagarna pysslat med att uppdatera några hemsidor, och med nyfiket intresse följt klimatdebatten på några intressanta bloggar.

Ett exempel på en klimatsida finns här. En kvinna som verkligen har engagerat sig för att försöka förstå om alla panikartade och oerhört kostsamma åtgärder är berättigade.
 
Jag är precis som hon mer nyfiket skeptisk än många populistiska journalister som säljer fler tidningar på katastrofer än en på en bra tillvaro på jorden för en växande befolkning.

Ett annat exempel finns här.  Jag vill inte påstå att någon har absolut rätt eller absolut fel om hur klimatet förändras, men det är förbaskat intressant som fenomen. Och då menar jag mediafenomenet, inte tillfälliga väderfenomen.

För den som vill tränga djupare in i den pågående debatten så finns mängder av länkar och kommentarer att gräva vidare i på de här två nämnda bloggarna.

Om världen ska delas in i Alarmister och Skeptiker så tillhör jag sedan en längre tid den nyfikna delen av Skeptikerna.
Jag har tidigare skrivit om klimathysterin och återkommer nog...

När det gäller hemsidor så är det Sporthotellet och Idrefjällens Buss & Taxi som numera är två företag med olika ägare och därför behöver två nya hemsidor.

Kul syssla för en som inte kan vare sig golfa eller åka skidor just nu på grund av klimatet , eller är det kanske bara vädret ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0