Sitter och leker med gamla foton...

Är jättesugen på att börja måla igen, men vill inte börja innan jag röjt klart hemma och hittat ett hörn där det kan fungera lite mer kontinuerligt...

Under tiden som jag tar en paus i röjandet så leker jag lite i Photoshop med bilder från förra vintern.

Röjandet och städandet tar massor av tid, minst en kvart om dagen... :-)

Letandet efter inspiration för att börja måla igen tar ju också tid, så det blir inte många timmar över till att se på TV, läsa roliga böcker, träffa kul folk på byn och följa utvecklingen av den fascinerande  klimatdebatten.

När det gäller min lek i Photoshop så kan ni få se några exempel här: Detalj ur ett foto från januari 2008.


Lekte med det i olika steg...






Den sista bilden är ju ganska otäck tycker jag. Granar som blöder på grund av brist på CO2, eller vad handlar det om?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0