Rolig debatt...

... som jag nämnt tidigare.

Vad sägs om det här klippet från en debatt om klimatet (som svar på någons inlägg om grodor):

" Jag lyssnar gärna på vad du har att säga om grodor. Jag är fascinerad av dem, både därför att jag läst paleontologi och tänker på den tid när groddjuren dominerade träsken, men även därför att dagens groddjur är så vackra och spännande.


Några av mina bästa naturupplevelser involverar grodor på olika platser i världen. För ett år sedan offrade jag mycket blod till myggorna för att med ficklampa få syn på trädgrodorna på Hawaii. Just dessa är inte hotade, men är karibiska och hör inte hemma på Hawaii, ett problem i sig.


Om jag fick styra över pengar från klimatpolitik vore grodskydd med på listan, garanterat!"

Roligt? Javisst, men samtidigt skrämmande för oss vanliga människor. Skrivaren menar ju allvar. Och en del politiker tycker att det låter omtänksamt och media nappar på miljöaspekten och fler politiker hänger på.. o s v. 

Det kommer att bli tufft för människan i framtiden, oavsett hur varmt eller kallt det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0