Nu ska jag snart läsa Fakta om Finland.

En intressant bok eftersom jag vet så lite om Finland, som är ett nära grannland, och har sjöar och skogar, och olika djur, som är ganska lika våra djur för det mesta, och där finns det massor att se och uppleva, så att skriva en broschyr som lockar norrmänn till att besöka Finland skulle ju vara en enkel match Jag har ju min mormor att fråga, en mormor som jag bara har hittat på för att få jobbet, men det kunde lika gärna ha varit min farmor, och i vilket fall borde dom ha vetat massor om Finland utöver det som alla andra vet om knivar, sjöar, bastubad och slagsmål, supar, vacker musik och arkitektur.

Om ni tycker att jag plötsligt skriver konstigt, så är det inget emot hur Erlend Loe skriver i boken. Men den är kul och jag hoppas verkligen att han lyckas med sin turistbroschyr. Trots att han aldrig satt sin fot i Finland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0