Intressant torsdag...

Besökte Sporthotellet där arbetet med renoveringen inför premiären (till jul) pågår. Idag var arbetsstyrkan far och en av döttrarna, men oj vad det går framåt. Hade ingen kamera med mig, men ni tror mig säkert ändå.

Hälsade samtidigt på hos Idrefjällens Buss och Taxi vars nya taxibil snart ska "dekoreras".

På vägen dit tittade jag in hos Arne som har nya och väldigt spännande målningar på gång. Och vi pratade lite om nästa tavelbränning.
image705

Det gäller ju att göra sig av med sina misslyckanden, som Arne säger.
Jag ska plocka ihop ett helt gäng för att kanske puffa på min egen inspiration och återuppta målandet.

Dags för lunch efter det. Lodjuret serverade hemlagad pannbiff. Jättegott!
Och det var inte bara de vanliga stamgästerna som åt och blev glada av god mat. Det var ovanligt många okända ansikten på plats, och i den stora matsalen var många bord fullsatta.
Där brukar det sälan sitta någon under lunchtid så här års.

Kikade också in hos Håkan som hade ett nytt fjällmotiv på gång. Han hade börjat skissa ett nytt fjällmotiv som jag tyckte såg härligt ut. Stopp, sa jag den är färdig. Inga fler detaljer på den. Men jag hade fel. Ska jag som åskådare tala om hur en konstnär ska måla? Nej!

På hemvägen började det snöa vackert. Och snöfall i vindstilla och fyra minusgrader är en skön känsla. En form av ljusterapi med turbo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0