Inget nytt.... eller jättenytt!

Men i natt satt jag uppe länge och följde valet av en ny president i USA.

Trots alla prognoser så blev det ju spännande.

Jag har ingen annan uppfattning om utgången än att det är fascinerande hur mycket uppmärksamhet valet fått i  svensk media.

Skojar lite nu.

Jag hoppades på Obama på grund av han är demokrat, att han vill förhandla snarare än ockupera, och att han ÄR en förändring eftersom han är färgad. Det sista är väl inget bra argument, men en bra symbol för en förändring. Kanske en "Tipping point" som kan förbättra USA´s rykte i omvärlden.

Men det återstår att se om det blir annat än en symbolisk förändring.

När det gäller klimatet så tror jag att det struntar i presidentvalet i USA.
Nu skojar jag igen eftersom det börjar bli sent  ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0