Deprimerande eller inspirerande?

Makten debatterar i riksdagen.
Ord som politikerförakt saknar numera en reell innebörd eftersom det är uttjatat.

Jag ser på TV24 och lyssnar på interpellationsdebatter i vår riksdag.

Den politiska eliten, de som har makten, de som vi ville skulle styra och ställa pratar om olika viktiga saker som dom styr över. Mest försvar för egen förträfflighet och klankande på dom andra.

Jag frågade en gång ett kommunalråd om hon drevs av en önskan om makt eller av att få möjlighet att prestera något. Hon sträckte på sig och fnös förnärmat: "Nej, jag drivs av ideella motiv!"

Den politiska makten uppträder i direktsändning. Fascinerande på sitt sätt..
Drabbas jag av politikerförakt? Nej, men jag kanske får en släng av lite lätt maktförakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0