Tvättat klart.

Visserligen inte allt som behöver tvättas, men så mycket så att jag klarar av att ta hand om det nytvättade.

Kul med gemensamma utrymmen och intressant att se hur man tydligen kan ha olika åsikter om vem som sköter om dom.
Tvättstugan fungerar bra nu, men det saknas fortfarande ett torkskåp. Och jag är fortfarande imponerad av att någon enstaka hyresgäst byter dammsugarpåse och tvättmedel för golvet.
Men ska det vara så? Jag bidrog med ett nytt underlag på strykbrädan för något år sedan, och Magnus och jag hjälptes åt att polera strykjärnet rent från fastbränd syntetmaterial  för några år sedan.

Ingår inte det i hyran? Ingår trappstädning i hyran? Jag vet inte, men efter en fest nyligen så är trappan upp till vår trevliga loftgång äckligare än vanligt.


Jag håller höger när jag sätter ner mina fötter och tänker inte städa trappen.
Hur tänker de som hade festen?


Ska dom behöva ha dåligt samvete resten av livet, eller skämmas en dag eller två och bli ett föredöme genom att skura rent? Eller är det hyresvärden som ska skämmas genom frånvaron av trappstädning?

Jag peronligen tycker att fastighetsägaren ska städa trappen ibland, men spyor ska avlägsnas av de närmast berörda.


För övrigt bor vi fint och har en trevlig loftgång som man når när spyorna är passerade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0