Städdag på golfbanan idag

Två städpass var annonserade. Ett med start klockan 9 och andra pass med start klockan 17.

Men givetvis går det att hjälpa till på andra tider (och andra dagar), men idag fick vi goda hamburgare av Elisabeth som är på plats igen. Kul!

Erling, Alf och Ulf, ett gäng från Särna och Egon valde att starta på förmiddagen. Vi som inte har andra jobb att sköta eller kan planera vår arbetstid själva.

E, A och U valde att kratta bunkrar. Särnagänget klättrade omkring på utsidan av renstängslet och fixade eventuella renluckor. Inte den enklaste promenaden kan jag tänka mig. Ibland hade dom nog haft glädje av en stege...

Vi som krattade bunkrar trodde nog att vi skulle orka 18 hål, men efter drygt två och en halv timme var vi ganska slitna.
När vi var på hål 3 så var jag svettig men orkade jag ta en paus och några bilder...


Vi krattade ganska proffsigt om jag får säga det själv. :-)


Greenen på hål 3 och på ytterligare ett antal hål är nu öppna för spel.

Nyklippt men inte jättekort än.


Vi hade småkyligt väder med omväxlande sol och små tendenser till gles fnyksnö i luften.


Kommentarer
Postat av: Malle

Ser fint ut .

Passar bra när vi åker upp till nästa helg och provar banan

2008-05-20 @ 09:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0