Nya tvättmaskiner laddade

Och tydligen var jag laddad fär tävlingsgolf idag. Ingen av oss spelade bra, men en vann och två förlorade...

I matchspelet vann jag med 2 - 1 mot Jan-Erik och med 7 -6 mot Erling. Jag fick en känsla av att Erling mest var med för att njuta av det vackra vädret och hur fint det var klippt i ruffen. Ingen dålig inställning till golfen. Fyra timmars promenad på en vacker golfbana med glada kamrater är ju redan det en vinst.

I poängtävlingen delade J-E och jag segern, men Erling kom på pallen med sin tredjeplats.

Och eftersom jag har drabbats av banvärdssjukan så antecknade jag som vanligt tider på varje hål. På hål 6 låg vi på en prognosticerad rondtid på 4 och 20.  Vi tog en fikapaus på 16 minuter och när vi slagit ut på hål 10 så var prognosen 4 och 35. Efter utslagen på hål 13 låg vi på en sluttid på 4 och 40, men då hade vi letat ett par minuter på hål 12. Efter tee på hål 16 pekade prognosen på 4 och 40 och då hade vi slagit extrabollar och filmat på hål 14 och 15.

Vi gick i mål på 4 timmar och 35 minuter. Utan extralång fikapaus och löjligt fotograferande från min sida så hade vi gått i mål på 4 och 20. Ungefär den tid som avslöjades redan på hål 6.

Men nu väntar tvättstugan på tömning och påfyllning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0