Nackspärr och ont i en axel

Jag hade världens nackspärr för ett par år sedan.

Men på en pub i Örebro under fotbolls VM (eller EM) så berättade Ove en rolig historia. Vi var på golfturné.

Jag skrattade till och kastade huvudet bakåt. Pang, sa det. Och jag kunde vrida huvudet åt alla håll utan problem.
Det Ove berättade har jag glömt. Det var nog inte ens en historia. Det var bara en rolig kommentar.

I vinter har jag haft mer eller mindre ont i en nacke och axel. Det gick över, men det kom smygande tillbaka  efter att jag börjat svinga golfklubborna.

Bitvis har det varit sjukt besvärligt och jag har tänkt ringa Lena eller någon annan kotknycklare.

Nyss kom jag att tänka på puben i Örebro och tog ett stadigt tag bakom öronen och under käkarna. Försökte lyfta huvudet så långt från resten av kroppen som jag orkade och knyckte till. Det gjorde inte ont så jag tog ett nytt tag och knyckte till åt andra hållet. Det gjorde inte heller ont.

Jag ska inte göra mer försök ikväll, men det blir spännande att se om det gjorde nytta. Det lär jag känna redan i natt.

Jut nu känns det i alla fall OK:  Men jag bör nog kontakta Lena hur det än känns imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0