Nacke och kotor...

Det hjälpte faktiskt lite att med egen kraft lyfta huvudet från axlarna.

Jag gjorde inga nya försök med att lyfta och knycka till, men jag slet med att dra ut halslängden en gång till.
Och idag var jag faktiskt Iprenfri. I natt sov jag utan Ipren.

Nu ser jag på Girot och då och då tar jag ett stadigt tag bakom öronen och lyfter. Men bara i förebyggande syfte. Jag har inte ont längre...

Men vi får se hur länge det håller i sig. Nyss knäppte det lite i nacken när jag lyfte och böjde framåt.

Jag kan väl citera läkaren i Särna när jag berättade om min bilkrasch i Älvdalen för ett antal år sedan:

"Är du medveten om att du börjar bli gammal?" 

Bra svar till en äldre yngling som försökte antyda någon sorts whiplashskada efter en sidledes krasch i en björk som gjorde en banan av Volvon jag hade då .... Björken träffade vid främre dörrstolpen och det blev trångt för fötterna. Hade den träffat vid dörrhandtaget hade jag nog haft rester av mitt huvud på en björk i Älvdalen.

Men jag ska nog ringa Lena eller Karin trots att jag är gammal och inte har ont längre. Blir trött i armarna av att lyfta huvudet stup i ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0