Golftävling med ny motståndare idag

Erling hade pyssel med dator och Formel 1 på TV så det blev spel med en Käck en.

Och banan kryllade av folk idag. För första gången i år fick jag testa min rondtidstabell från ordinarie tee och med en fyrboll framför oss.

När vi slog ut på hål 6 så kunde jag berätta för J-E att vi skulle gå i mål kl 15:05, efter fyra timmar och fem minuter. Gissa när vi klev av banan efter 18 hål?  Klockan 15:05....

Och matchen vanns av J-E redan på hål 13. Han vann alltså med 6 - 5. Men vi spelade två tävlingar till, poäng och slagtävling. J-E vann även poängtävlingen med 3 poäng, men jag vann slagtävlingen med 5 slag.

Min sving fungerade inte på de första femton hålen. J-E tog en bild när jag slog ut på hål 14, och nu i efterhand kan jag se varför svingen inte fungerade...


Överkroppen ska vara rakare och klubban högre i det här läget. Men bollen landade i alla fall på gräs ovanför bunkern.

Jag tog en bild på J-E också, men precis efter bollträffen.


Bollen landade kort om green, men rakt framför flaggan...

J-E löser så småningom hur man tar sig ur bunkern på hål 15.


Men lite kort blev det. Det var här jag började ta kommandot i slagtävlingen...

Och nu är det Girot på Eurosport som gäller för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0