Golfsvingen

Jag kan troligen inte smälta att Erling vann idag. Eller ockå beror mina funderingar på Tronds järnsjua i en målningspaus.

Jag vet att man lyfter klubban lugnt och fixar en bra snärtvinkel med handlederna innan man drar till...
Trond hade jobb att göra men kunde inte låta bli att skicka iväg en boll från tians tee.

Trots ett provisoriskt och framflyttat tee så använde de tuffa gubbarna driver från peggad boll. Alla träffade ju naturligtvis fairway på olika lagom avstånd.

Trond släppte en boll på marken och klippte iväg en lugn järnsjua på lagom avstånd från flaggan.

Det är inte hastigheten i baksvingen som hjälper bollen att flyga längre. Det är inte hur snabbt man snurrar på kroppen eller tar fart med armarna som avgör hur långt bollen flyger. Det är klubbhuvudets hastighet och bollträffen som avgör.
 
Enkelt. Och det ser så enkelt ut när man tittar på någon som kan. Hur dom nu gör...

Vi andra får väl svinga lugnare och vara glada om bollen flyger .
Som Erling gjorde idag. Men jag kanske får revansch en dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0