Efterlysning!

Jag minns inte om jag skrivit om det här tidigare. Troligen har jag inte gjort det.

Min mamma fick en målning av sin farbror för jättemånga år sedan. Farbrodern handlade bland annat med konst och var en kul man som jag har spridda minnen av.

Målningen finns hemma hos mig och jag har i tre månader försökt hitta någon som kan ge tips om vem målningen föreställer, och vem som kan tänkas ha målat porträttet.

Så småningom och på krångliga vägar fick jag ett tips om vem det föreställer. Gustav IV Adolf som kronprins.
 
Det där var inte min målning alltså, men personen kan vara samma som på min målning som kommer här. Det inte bara kan vara, det måste ju vara samma kille som suttit modell.


Men det är ju inte en kopia eftersom jackan är annorlunda.



Härlig blick. Det kan inte vara vilken amatör som helst som målat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0