Bävergnag på hög höjd

Vattnet sjunker undan snabbt nu.

Kvalptjärns gångvägar är snart torra runt om. Jag uppskattar att Idresjön har sjunkit en halvmeter på några dagar.

Vid brofästet mot Grövelsjön har bävrar gjort ett gott jobb på några träd. Men tydligen simmade dom när dom gnagde. Nu behöver dom snart en stege för att nå upp.

Jag hade ingen kamera tllgänglig, men ska ta en tur dit imorgon. Det såg lustigt ut. Nästan helt avgnagda träd en halvmeter för högt upp på stammarna för en normalstor bäver. Men jag är ingen expert. Dom kanske kan sträcka på sig eller till och med klättra...;-)

Ska ta med mig kameran imorgon.

Och nyss ringde Erling som är golfsugen imorgon torsdag. Jo det går ju att kombinera golf och hemmapyssel om man vill...  det gäller bara att prioritera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0