Hockey!

Kul att LHC spöade DIF i första matchen i slutspelet.

Jag bryr mig inte så mycket i vilka lag som vinner eller förlorar. Men det är ju roligare och mer spännande att  följa om man har ett favoritlag.

Att gräva sig kvar i kampen mellan OSK och IFK i bandy känns ju inte längre fruktbart om man vill så ett frö till ett nytt supporterblommande engagemang. (OSK var Oxelösunds Sportklubb, IFK var Nyköpings Kamratförening).

Men eftersom mina barn har växt upp mest i Mora och sedan i Linköping, så kan jag känna en viss extra spänning genom att engagera mig i Moras och Linköpings resultat.

Och det blir ju kul med "derbyn" mellan Mora, Leksand och Brynäs. Om jag inte har fattat fel om fortsättnngen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0