Har ni snö fortfarande?

Jomenvisst! Min mamma är pigg i huvudet trots sina 95 år. Men hon har lite svårt att förstå hur vintern ser ut hos sonen, eftersom hon bor i Oxelösund. Där har det bara varit tillfällig snö några gånger i vinter.
 

image586

Det var mulet i morse och lite mycket fladder i flaggorna vid Shell och vid Konsum, så jag bestämde mig för att avstå en tur upp på fjället.

Men nu skiner solen härligt skönt. Särna hade nog säsongsrekord i kyla i morse, minus 20 (drygt). Hos mig var det cirka 16 minus på köksfönstret. Nu är det bara minus 4.

Grannens bil lämnar fortfarande inget bidrag till "växthuseffekten". Han borde få en gåva från Andreas Carlgren. Men då protesterar väl Maud Olofsson eftersom han bor i glesbygd och inte bidrar till tillväxten genom att flytta till en storstad, starta eget och köpa en ny miljöbil...

image587

Nu ska jag återgå till jobbet med att göra en ny golfsida åt Sporthotellet... svårt att välja lämpliga bilder ur mitt alltför stora bildarkiv.

Kommentarer
Postat av: Linda

ha ha vad mycket snö=)

2008-03-04 @ 13:41:16
URL: http://lihnda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0