Frölunda 5 och Färjestad 4

Sitter och följer matchen på datorn och undrar vad som händer...

Frölunda leder med 5 - 4 med 7 minuter kvar och det blir kaos...

19.56 FHC Utv 2 min ROUGH Ronnie Sundin

19.56 FBK Utv 2 min ROUGH Thomas Rhodin

19.53 FHC Utv 2 + 2 min ROUGH Niklas Andersson

19.53 FBK Utv 2 + 2 min ROUGH Pelle Prestberg


Läste vidare på Aftonbladets webb och tydligen har åskådare betett sig som apor och kastat in en glasflaska på isen... och matchen är avbruten på grund av omspolning.

Jag kan ha förståelse för att spelarna på isen får spader, men när publiken tror att dom är med i matchen... sjukt.

idioter borde kunna identiieras och avstängas från att vistas bland folk på livstid...

Frölunda vann till slut, men det blev ytterligare två utvisningar på 5 minuter i vardera laget på slutet ... sorgligt.

Jag såg inte matchen men litar på domarna. Bryter man mot reglerna så blir man utvisad.

Spela hockey för f-n!
Jag kan en viss förståelse för att "Power Play" och "Box play" är en del av spelet, men inte att regelbrott används som en taktisk del i spelet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0