Fantomen i Fjätervålen

Minusgrader i natt och i morse så det sved i skinnet. Minus 29 i Storbo. Men i Fjätervålen ligger solen på tidigt så här års. Där var det bara minus 4 vid niotiden.

Ove och jag åkte dit och hälsade på Jan och Karin i skidshopen och åkte skidor utan att behöva trängas. Mina handskar hade legat i Oves bil under natten och gick inte att räta ut. Konstigt sammanflätade fingrar i ren is... men, Janne hade ett par mjuka och varma tumhandskar för en hundring.

image645

Fjätervålen bjöd på alla varianter av skidåkning. Nypistad och greppvänlig manchester, manchester med ett lätt överdrag av mjuk och vinddriven lössnö, packad off pist, lös off pist och alla annan sorts snö i olika lutningar.

Spänn pjäxorna Ove så åker vi vidare...

image646

Halva vägen kvar till dalstationen. Trampa i skidorna så kör vi...

Så småningom kom den utlovade molnskärmen glidande från väster och nu snöar det i Idre. Återigen en härlig skiddag!

PS I mitt förra inlägg glömde jag att berätta när min först och finurligt upplagda skidlektion ägde rum. Det var för drygt 40 år sedan. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0