Åkte skidor på Idre Fjäll ett par timmar.

Kanonväder, nästan ingen vind, sol och kall snö.

Det var första gången den här säsongen som stötdämparna fick en genomkörare. De flesta backarna var som dansgolv, men i några fick man vara mjuk i benen för att inte studsa för långt...

Nysnön som kom igår har gjort att det blivit en tendens till beskedliga pucklar i några nedfarter. Ingen puckelpist, men man fick ha lite mjukare knän om man ville behålla kontakten med snön i fart. Så efter de första luftfärderna tog jag det lugnt.

Tog därför lunchpaus i solen på Dantes.

Ett gäng ungdomar från sydväst firade Martin som just fyllde 21. En kille tog på sig ett tjusigt hår (kul mössa) och höll ett tal för ynglingen som just blivit man...

Jag tog en bild i smyg. Motljuset gjorde att den blev uselt dålig. Och därför tycker jag att jag kan publicera den här utan medgivande från ungdomarna.
image656

Efter en kvart kom två av grabbarna fram och påstod att jag var lik en annan gubbe som dom kände, och ville ha en bild på mig....
image657

Och det kunde jag bjuda på. Fick dessutom en bild med min egen kamera.
Undrar vad det var för dubbelgångare som dom absolut vile ha med på bild? Men strunt samma. Jag fick i alla fall en bild på killen med den roliga mössan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0